czwartek, 23 listopada 2017

W 40 DNI DOOKOŁA ŚWIATA

Chyba każdy choćby raz w życiu marzył o podróży dookoła świata. Jednak mało kto marzenie takie realizuje w rzeczywistości. Najczęściej na przeszkodzie stają względy ekonomiczne, brak czasu czy w końcu determinacji. Zdarza się też, że do takiej podróży trzeba zwyczajnie dojrzeć. I nie chodzi tu o wiek, ale raczej o doświadczenie i bakcyla, którego nabywamy odwiedzając kolejne zakątki naszego globu. Z czasem zwyczajnie pojawia się potrzeba odbycia podróży "innej niż wszystkie dotąd". 
Kultowy już bohater powieści francuskiego pisarza Julisza Verne'a (Phileas Fogg) w 80 dni dookoła świata dokonał niemożliwego. Wówczas był to prawdziwy wyczyn, zasługujący na uznanie. W powieści wykorzystano jak na tamte czasy najnowsze zdobycze techniki. Postęp pogalopował jednak do przodu. W dobie dnia dzisiejszego można to zrobić choćby w kilka dni. Oczywiście poziom zadowolenia z tak krótkiej podróży będzie zupełnie inny niż np. rocznej podróży dookoła świata, ale to zupełnie inna i indywidualna kwestia.

Wykorzystując własną wiedzę i zdobyte dotychczas doświadczenie wypracowałem plan (rozwiązanie), które jest kompromisem pomiędzy tym co chciałbym zrealizować podczas podróży dookoła świata, a tym na co mogę sobie pozwolić. Głównie chodzi tu o względy czasowe, uwzględniając przy tym aspekt finansowy. 

Ale czy trzeba "rzucić wszystko", aby zrealizować dziecięce marzenie ? Wielu już udowodniło sobie i wszystkim, że wcale nie. Podobnie jest ze mną. Z tym, że ja nie chcę nikomu nic udowodnić, a jedynie realizuje plan, który na bieżąco rodził się w mojej głowie i ewoluował wraz z promocjami jakie pojawiły się na konkretne połączenia lotnicze. Te zaprowadziły mnie przez Azję na Hawaje, z których postanowiłem powrócić do Europy podążając przed siebie (już nie cofając się). Udało mi się złożyć nieco dłuższą niż zwykle, ale w sumie bardzo krótką podróż "W 40 dni dookoła świata". 


Mimo, że do mojego ideału podróży tej będzie sporo brakowało, to jest to dla mnie największe wyzwanie logistyczne jakie mam okazję doświadczyć w swoim życiu. Podróż opiera się głównie na połączeniach lotniczych. Zaplanowałem odwiedzić ponad 20 krajów, a przy tym wzbogacić swoją kolekcję "moje" flagi choćby o takie jak: Iran, Tajwan, Wietnam, Indonezję, Singapur, Oman, kraje zatoki perskiej i zgarnąć kilka flag karaibskich. Nie zabraknie również krajów, które miałem już przyjemność odwiedzić w przeszłości, a należą do nich: Ukraina, Filipiny, Malezja, Australia oraz USA. 


Podczas tej podroży realizuję projekt "Pocztówka z podróży" 2018' dla chorych dzieci z Marzycielskiej Poczty. Tym razem skala będzie znacznie większa niż podczas dotychczasowych moich podróży :-).  Byłoby miło jeśli udzielisz mi małego wsparcia w celu realizacji tego celu (przez drobną /dowolną/ wpłatę lub udostępnienie posta np. na Facebooku, czy Blogu). Szczegóły znajdziesz pod linkiem. No i oczywiście z  góry dziękuję za okazaną przez Ciebie pomoc. 

W 40 dni dookoła świata 
(lista linków, gdzie sukcesywnie publikuje informacje dotyczące tej podróży)

  • Plan podróży:  Etap I <> Etap II <> Etap III <> Etap IV
  • Zapiski z podróży (krótkie informacje z odwiedzanych miejsc)
  • "Pocztówka z podróży" (Marzycielska Poczta) skąd i do kogo wysyłałem pocztówki - info (link)
  • Zdjęcia z podróży
  • Relacja z podróży
  • Podsumowanie 

W poście wykorzystano okładkę przekładu książki pt. "W 80 dni dookoła świata".


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli zainteresował Ciebie mój wpis, zawiera błąd, nieścisłość lub zwyczajnie chcesz podzielić się Swoją refleksją zamieść komentarz lub napisz na: mojeflagi@gmail.com 

1 komentarz:

Masz coś do powiedzenia napisz :-)