niedziela, 28 stycznia 2018

W 40 Dni Dookoła Świata - Plan podróży (Etap II)

ETAP II (2 z 4) obejmuje podróż z Filipin przez Tajpej, Wietnam Malezję, Indonezję, wymarzony Singapur i Australię do USA.  W Stanach Zjednoczonych zatrzymam się na na dwóch Hawajskich Wyspach oraz ponownie zawitam w Kalifornii, ale tym razem chcę zobaczyć San Francisco. Kolejne loty przez Los Angeles i Miami to tranzyt w drodze na Karaiby. Choć mogłem, nie zdecydowałem się tu na dłuższe stopy, aby więcej zobaczyć na Karaibach. W tym etapie moja kolekcja wzbogaci się również o 4 nowe flagi.  


Etap ten liczy ok. 29 100 km. Aby go pokonać oprócz oczywistej wizy do USA potrzebuje dwóch dodatkowych, tj. Wietnamu i Australii. O te bez problemów można aplikować przez internet (w obu przypadkach dostępna jest eVisa). Do Wietnamu przyjemność taka kosztowała mnie 18,79 GBP, a wizę Australii jako obywatel RP otrzymałem kolejny raz za free. 


Plan lotów (czytamy w kolejności od dołu)

Podczas tej podróży skorzystam z 11 połączeń oferowanych przez 9 linii lotniczych, w tym z 5 dla mnie zupełnie nowych. Będą to : Vanilla Air, United Airlines, australijski Tigerair, singapurski SCOT, oraz hawajskie Hawaiian Airlines

Dużym wyzwaniem w całej podróży jest konieczność posługiwania się różnorodnymi walutami. Obok tych powszechnie używanych jak GBP, EUR USD czy PLN dochodzi dodatkowo 19 innych, a są to:

Arabskie Dirham (AED),
Dinar: Bahrajnu (BHD), Kuwejcki (KWD), 
Dolar: Australijski (AUD), Barbadosu (BBD), Singapurski (SGD), (Nowy) Tajwański (TWD), Trynidadu i Tobago (TTD), Wschodniokaraibski (XCD),
Dong Wietnamski (VND),
Gulden Antylski (NAF),
Hrywna Ukraińska (UAH),
Manet Azerbejdżański (AZN),
Peso: Dominikańskie (DOP), Peso Filipińskie (PHP),
Rial: Irański (IRR), Rial Omański (OMR),
Ringgit Malezyjski (MYR),
Rupia Indonezyjska (IDR),

Plan podróży: "W 40 dni dookoła Świata" -  Etap I <> Etap II <> Etap III <> Etap IV

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli zainteresował Ciebie mój wpis, zawiera błąd, nieścisłość lub zwyczajnie chcesz podzielić się Swoją refleksją zamieść komentarz lub napisz na: mojeflagi@gmail.com 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)