niedziela, 28 stycznia 2018

W 40 Dni Dookoła Świata - Plan podróży (Etap I)

Dla większej przejrzystości plan podróży podzieliłem na 4 etapy:

ETAP I (1 z 4) obejmuje podróż z Europy do Azji a konkretniej z Edynburga na Manili. Na tym etapie moja kolekcja flag wzbogaci się o 4 nowe, ale cała trasa przebiega przez 8 krajów. Ukraina załapała się jako kraj wylotowy w drodze do Iranu, zahaczając o Azerbejdżan. Zdecydowała super cena obok której nie mogłem przejść obojętnie. Z Irańskiej stolicy Teheranu przenoszę się nad Zatokę Omańską do Maskat w Omanie. Stąd podążam nad Zatokę Perską i udaje się z wizytą do Kuwejtu, później Bahrajnu, a zakładam, że "wisienką na tort" będzie długo oczekiwana wizyta w Dubaju. Ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich obieram kurs bezpośrednio na Filipiny.    



Cały Etap I liczy nieco ponad 15 tyś. km. Aby go pokonać potrzebuje aż pięciu wiz wjazdowych do: Azerbejdżanu, Iranu, Omanu, Kuwejtu i Bahrajnu. O tym jak jej otrzymałem opiszę przy publikacji postów dot. odwiedzonych miejsc. Skorzystam z 8 połączeń lotniczych oferowanych przez 6 linii lotniczych, w tym z 3 dla mnie zupełnie nowych: Azerbaijan Airlines, Oman Air oraz Cathay Pacyfic


Plan lotów (czytamy w kolejności od dołu)

Jak niemal w każdej podróży nocuje raczej tanio. Są to głownie hostele oferujące pokoje wieloosobowe, choć z braku takowych zdarzają się wyjątki. W tej podróży będzie ich kilka, a to z uwagi na słabą bazę hostelową w niektórych krajach. Dla obniżenia kosztów gdzie tylko mogę wykorzystuje programy oferujące bonusy, zniżki, a czasami zwrot "żywej gotówki". Uwzględniając powyższe najatrakcyjniejszą ofertę bazy noclegowej uzyskuje rezerwując przez linki polecające na booking.com, od osób prywatnych, ale też wizzair.com we współpracy z booking.com. Ilościowo w sumie daje to ponad 90%, moich rezerwacji. Marginalnie skorzystałem też z hotels.com oraz hostelsclub.com. Na temat możliwości obniżenia kosztów noclegów poświęciłem już kilka postów, a w miarę możliwości je aktualizuje, bo warto wiedzieć jak nocować taniej. Informację tę koryguje sukcesywnie w zakładce "Kasa za darmo!" pod linkiem https://mojeflagi.blogspot.co.uk/p/free-money.html. 



Plan podróży: "W 40 dni dookoła Świata" - Etap I <> Etap II <> Etap III <> Etap IV


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli zainteresował Ciebie mój wpis, zawiera błąd, nieścisłość lub zwyczajnie chcesz podzielić się Swoją refleksją zamieść komentarz lub napisz na: mojeflagi@gmail.com 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)