środa, 9 września 2020

Porto (Portugalia) 2020' (edit - plik w edycji!)

 

Ponownie mam przyjemność odwiedzić drugie co do wielkości miasto Portugalii - Porto. Tę możliwość w dobie pandemii umożliwiły mi linie Wizz Air. W miarę tani bilet, oraz znacząco ograniczona siatka lotów była wystarczającym powodem, aby chcieć przypomnieć sobie to portugalskie miasto na nowo.
 
Siatka lotów liniami Wizz Air jest tak ułożona, że przylot do Porto jest 00:05, a wylot o 00:55 co może być plusem ale i minusem. W moim konkretnym przypadku trafiłem na 30 minutowe opóźnienie lotu, co sprawiło ciąg małych niedogodności. Po pierwsze uciekł mi ostatni kurs linii metra i trzeba było czekać z godzinę na nocny autobus, który zatrzymywał się nieco dalej od miejsca noclegowego niż linia metra. Po drugie na miejsce noclegowe wybrałem New Sport Hostel in Porto, który w rezultacie okazał się hostelem widmo. Co było nieco dziwne, bo miał sporo pozytywnych komentarzy. Był szyld, baner reklamowy na balkonie II-go piętra, no ale i 15 osób pod drzwiami budynku oczekujących na reakcję booking.com, za pomocą którego strony dokonali rezerwacji noclegu. W konsekwencji zamiast trafić do łóżka ok. 01:00 udał mi się znaleźć nocleg w innym miejscu, które okazało się na tyle atrakcyjne, że pozostałem tam dwie kolejne doby. Porto Hostel Spot prowadzi również sprzedaż noclegów bezpośrednio przez swoją stronę: https://www.spothostel.pt zaoferował bardzo dobrą cenę wraz ze śniadaniem, bezproblemowe zakwaterowanie, a później udany pobyt.
Bardzo nieelegancko w mojej ocenie zachowuje się natomiast booking.com, który mając wiedzę o tym, że ewidentnie nawalił hostel w anulacji, którą wystawia niezwłocznie w imieniu obiektu po zgłoszeniu takiej sytuacji pisze: Niestety nie otrzymaliśmy na czas płatności za poniższą rezerwację. Zgodnie z obowiązującymi warunkami została ona automatycznie odwołana. Co oczywiście nie jest prawdą, bo kilka dni przed przylotem otrzymałem link z hostelu do płatności i niezwłocznie przed upływem czasu dokonałem płatności na co otrzymałem potwierdzenie. Obstawiam, że tak było z kilkunastoma osobami, które też zawiodły się na rezerwacji w tym miejscu. Niestety takie zachowania booking.com powodują stopniową utratę zaufania do tego pośrednika, a klientowi brak możliwości wystawienia negatywnej opinii hostelowi, bowiem jak anulują to zwyczajnie już nie można ocenić. To w konsekwencji powoduje brak negatywnych opinii dla danego obiektu mimo, że takie mogłyby wystąpić. W takiej sytuacji zresztą aż się prosi, aby opinie negatywne w takim obiekcie się znalazły, ale z pomocą booking.com ich zwyczajnie nie ma. Nazywając rzeczy po imieniu w mojej ocenie są tuszowane przez booking.com, który wyobraża sobie, że jak nie mam gdzie spać w środku nocy pomimo opłaconej rezerwacji a pani zwykle po angielsku powie: I'm very sorry to w jakikolwiek sposób załatwia to sprawę. Nie muszę dodawać, że nie działa to też tak jak niektórzy sobie wyobrażają, że pośrednik sprawdzi gdzie i za chwile zaproponuje nam rozwiązanie (nocleg w najbliższym wolnym miejscu bez dodatkowych kosztów). Z taką sytuacją spotkałem się już kilka razy. Tak "załatwili mnie" jak szybko sięgnę pamięcią w Baku, Bogocie, a niedawno w Odessie i teraz w Porto. 

 

  

Orientacyjne ceny:

Linie lotnicze Wizz Air: Warszawa (WAW) - Porto (OPO) i lot powrotny - 212 PLN

Nocleg ze śniadaniem (pokój 4 os.) : Porto Hostel Spot -  13 EUR / noc

Więcej zdjęć z Porto (Portugalia)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)