piątek, 25 sierpnia 2023

Viking Line 2023' - mała przygoda lotniczo - promowa, czyli promem z Finlandii do Szwecji

Po długiej przerwie "nic nie robienia" w temacie podróży musiałem przetestować jakąś podróż, czy aby na pewno nie zapomniałem jak to jest. Jak chce się coś znaleźć ciekawego, a nie ma się jakiś szczególnych wymagań to "świat stoi otworem".


Przy okazji pojawiła się i to dwukrotnie możliwość odwiedzenia wybranych miejsc w Gdańsku po długiej nieobecności w tym mieście.





Tak na szybko znalazłem i to w sezonie tanie połączenia:

1. Gdańsk (GDN) Polska - Turku (TKU) Finlandia - Wizz Air 49 PLN
2. Turku (Finlandia) - Sztokholm (Szwecja) - Viking Line 152 PLN 
(w cenie nocleg na promie)
3. Sztokholm (NYO) Szwecja - Gdańsk (GDN) Polska - Wizz Air 42 PLN


Turku (Finlandia). Nie wiedziałem, że kiedyś to miasto było stolicą Finlandii (do 1812 r.). Bardzo przyjemne miejsce, które przy okazji zmierzania w kierunku promu Viking Line chętnie pooglądałem. 












W odpowiednim czasie dotarłem do przystani Viking Line, skąd na pokładzie promu przeniosłem się do Sztokholmu (Szwecja). 


Prom Viking Line to nie tylko środek transportu. To atrakcja sama w sobie. Za jego pośrednictwem dostałem się z Finlandii do Szwecji, ale też za stosunkowo niewielkie pieniądze jak na standard podróży w cenie jest nocleg w małej, ale dość komfortowej kabinie. Tyle, że oczywiście z tym spaniem nie trzeba tak znowu przesadzać 😎, bo należy pamiętać, że sam prom zapewnia wiele atrakcji i warto je zweryfikować jak już się na nim jest.
 













Z racji miejsca powrotu do Polski trzeba dotrzeć do oddalonego ok. 100 km od Sztokholmu lotniska Sztokholm Skavsta (NYO). No i tu pojawia się możliwość odwiedzenia miasteczka Nykoping, które z przyjemnością odwiedzam ponownie.







A to już Hotel Skavsta Airport w którym zatrzymałem się, aby wypocząć po męczącym dniu. Zwykle przemykałem obok, ale nigdy nie nocowałem tu. Wspaniale miejsce w przystępnej cenie. Polecam!


Mapa podróży Wizz Air - Viking Line - Wizz Air


Trasa podróży:
------------------------------
Wizz Air - Gdańsk (GDN) - Turku (TKU)
Viking Line - Turku - Sztokholm
Wizz Air - Sztokholm Skavsta (NYO) - Gdańsk (GDN)


Foto Album Viking Line

- Turku (Finlandia), - Nykoping, - Sztokholm (Szwecja), - Gdańsk (Polska)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)