czwartek, 28 września 2023

Toronto (Canada) 2023' - po raz drugi


Po wyczerpującym dniu w Montrealu udałem się kanadyjską koleją do miejscowości oddalonej o 550 km, tj. Toronto. Może i szybciej byłoby samolotem, ale cena połączeń lotniczych skutecznie mnie zniechęciła, zatem spróbowałem czegoś innego. Postanowiłem skorzystać z Via Rail Canada, czyli z kanadyjskiej kolei. W dodatku wyszedłem z założenia, że podróżując koleją można co nieco i po drodze zobaczyć. Tu na miejscu w zasadzie odświeżam swoją pamięć, bowiem 7 lat wcześniej miałem przyjemność spacerować ulicami tego miasta i podziwiać co niektóre miejsca z wieżą CN Tower (o wysokości 553m) na czele.


Na nocleg w Toronto wybrałem The Clarence Park Hostel Toronto - 62 CAD / noc. Bardzo fajna miejscówka godna polecenia w przystępnej cenie, komfortowe warunki jak na pokoje wieloosobowe. 









Podróż koleją okazał się fajną alternatywą na tyle w porządku, że kolejny etap podróży, czyli podróż nad Wodospady Niagara (Niagara Falls) postanowiłem odbyć podobnie koleją. 




Trasa podróży (orientacyjne koszty):  
-----------------------------
FlixBus - Warszawa - Berlin - 158 PLN
British Airlines - Berlin - Londyn - Denver - 917 PLN
American Airlines - Denver - Chicago - Vancouver - 461 PLN
HI Vancouver Jericho Beach - Hostel - 52 CAD / noc 
Flair Airlines - Vancouver - Edmonton - 143 PLN
HI Edmonton Hostel - 42 CAD / noc
Flair Airlines - Edmonton - Ottawa - 138 PLN
Tour Express - Ottawa - Montreal - 44,56 CAD
Alt Hostel Montreal - 42 CAD / noc
Via Rail Canada - Montreal - Toronto - 78 CAD
The Clarence Park Hostel Toronto - 62 CAD / noc

Więcej zdjęć z: Toronto (Canada)

Relacja i zdjęcia z poprzedniej wizyty w Toronto (rok 2016)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)