piątek, 22 września 2023

Vancouver (Canada) 2023' - za czwartym razem

Zwykle mówi się, że do trzech razy sztuka. Ja uparcie wbrew temu, co się mówi zdecydowałem się na czwarte podejście:

1. 2019 anulowanie podróży Dookoła Świata w tym do Vancouver - pandemia

2. 2020 anulowanie podróży do Vancouver - nadal problemy z pandemią  

3. 2022 anulowanie podróży ze względów zdrowotnych (oprócz Vancouver i innych kanadyjskich miast anulowano podróże do Bośnia i Hercegowina, Chorwacji, Czech, Francji, Gambii, Grecji, Macedonii, Malediwy, Serbii, Turcji i USA).

4. 2023 udana podróż do Vancouver. Bezpośrednio z Warszawy to nieco ponad 8 tys. km, podczas gdy ja okrężną drogą, aby dostać się tu pokonałem ponad 13 tys. km.


Czasem, aby zobaczyć piękne widoki trzeba się natrudzić i tak było w moim przypadku z podróżą do kanadyjskiego miasta Vancouver. Aby dopiąć swego oprócz pokonania tysięcy km można również powiedzieć, że zajęło mi to sporo czasu bo licząc w latach to ponad 4. 









Vancouver swoją nazwę zawdzięcza George'owi Vancouver (kapitanowi brytyjskiej marynarki wojennej, który był europejskim odkrywcą tego regionu). To bardzo zróżnicowane miasto leżące w zachodniej Kanadzie w prowincji Kolumbia Brytyjska, przy ujściu rzeki Fraser do cieśniny Strait of Georgia (Ocean Spokojny). Ponoć Vancouver jest uważane za najczystszą metropolie na świecie, ale też jednocześnie zajmuje pierwsze miejsce pod względem przestępczości pośród wszystkich kanadyjskich miast. 






Vancouver to nie tylko miejski zgiełk i beztroskie plaże. Kilka km od centrum znajdują się przepiękne tereny zielone do których możemy dostać się autobusem TransLink (nr 246 Hiland) to Capilano Suspension Bridge Park. w sumie sporo km do zwiedzania pośród przyrody otaczającej Capilano River. Jeden z wielu parków w Vancouver i okolicy. 

Można tu pospacerować i podziwiać piękno przyrody licznymi drogami, które na przemian prowadzą wokół często przecinającej szlak rzeki Capilano. 


Uwieńczeniem wyprawy w tereny zielone jest wizyta w Capilano Suspension Bridge Park. To teren zamknięty z legendarnym mostem o długości 140m wiszącym na wysokości 70m. 

Wejście niestety jest płatne i ma również prawdziwą kanadyjską cenę. Dorośli 69,95 CAD co w przeliczeniu na złotówki daje nie bagatela ok. 220 PLN. Można nieco taniej zakupić bilet on-line 66,95 CAD, bilet wieczorny "na ostatnią chwilę" od 5:00 do zamknięcia (6:00) w cenie 49,95 CAD, seniorzy, studenci i dzieci maja zniżki, a poniżej lat 5 wejście jest za darmo.

Oprócz samych licznych zakamarków do których dojdziemy wyznaczonymi trasami często "na wysokości drzew" na terenie obiektu znajdziemy zaplecze gastronomiczne, sklep z pamiątkami oraz toalety.

Trasy są dobrze oznaczone, a odkrywaniu kolejnych miejsc towarzyszą znajdujące się w danym miejscu tablice informacyjne. 

Całość kompleksu robi bardzo dobre wrażenie, a właściciel pomyślał jeszcze o  turystach opuszczających to magiczne miejsce. Mogą oni bezpłatnie pojechać podstawianymi autobusami do centrum Vancouver.   









Zapewne podczas swojego pobytu w Vancouver zobaczyłem wiele. Ale też sporo atrakcji nawet nie odkryłem. Albo nie wiem, że są albo się na nie zwyczajnie nie natchnąłem.


Przykładem na atrakcje jest Park Jericho. Tylko dlatego, że tu mieszkałem (w HI Jericho Beach Hostel) odkryłem piękną plażę i sam park. Najpierw moją uwagę zwróciły króliki swobodnie przemieszczające się pod oknami hostelu, a później kaczki spacerujące u jego
 wrót. Zaciekawiony tym, poznałem miejsce w którym spędziłem cały dzień na beztroskim leniuchowaniu, obserwując piękną naturę.   









Trasa podróży:  
-----------------------------
FlixBus - Warszawa - Berlin
British Airlines - Berlin - Londyn - Denver
American Airlines - Denver - Chicago - Vancouver   


WAWBER276°(W)269°(W)509 km
BERLHR270°(W)265°(W)965 km
LHRDEN306°(NW)306°(NW)7,516 km
DENORD075°(E)068°(E)1,429 km
ORDYVR299°(NW)302°(NW)2,838 km
13,258 km



Więcej zdjęć z: Vancouver (Canada)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)