środa, 8 listopada 2023

Caye Caulker (Belize) 2023' niewielka wyspa dużych możliwości


Do
Caye Caulker oddalonego od Belize City zaledwie o 32 km (45 min) dostałem się korzystając z przewoźnika Belize Express Water Taxi, który korzysta z Belize Marine Terminal (BMT).

Bilet (voucher) zakupiony on-line 
(24,31 USD) na konkretną godzinę trzeba w kasie wymienić na właściwy honorowany przez przewoźnika papierek. Podróż odbyła się zgodnie z planem, a towarzyszył padający obfity deszcz. Przypominał o sobie jeszcze wiele razy na wyspie padając zwykle subtelnie, a czasem naprawdę "bez żadnej taryfy ulgowej". Jednak szczerze w ogóle nie przeszkadzało to mi w realizacji zamierzonych przeze mnie celów, ani też nie zrujnowało marzeń o leżakowaniu, bo zwyczajnie takowych nie miałem. Głównym moim celem poza zwiedzeniem wyspy było pooglądać znajdujące się tu rafy koralowe, których w tej części świta nie brakuje i ogólnie rzecz ujmując oglądanie natury. I ten plan zrealizowałem.


Już od pierwszych chwil tuż po opuszczeniu promu mimo zachmurzenia miejsce robi na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Kolorowe budynki i otaczające je palmy, łodzie, liczne mola i pomosty tworzą niepowtarzalną atmosferę, która sprawia, że się chce tu po prostu być. Mili i uprzejmi mieszkańcy tylko podnoszą pozytywne wrażenia.
 




Na nocleg wybrałem Bella'S Backpackers Hostel, który w relacji cena / warunki wypada bardzo dobrze (14 USD / noc). Wybór miejsc jest jest naprawdę duży, bo tu wszyscy coś wynajmują, ale nie ma powodu wydawania dużych pieniędzy jeśli nie skupiam się na pokoju w którym i tak niewiele przebywam. 



Do realizacji głównego celu wybrałem przypadkowo jedno z wielu znajdujących się biur turystycznych, które za 40 USD zabrało mnie na "niezapomnianą przygodę". W zasadzie szkoda tylko, że nie dysponowałem kamerką GoPro, bo mógłbym utrwalić to co pod wodą, a było na co popatrzeć.








Jedzenie. Zwyczajowo na przygotowanie posiłku się czeka, a obsługa przygotowuje jej na bieżąco. Tuż przy hostelu (w poprzedzającej posesji) znajduje się bardzo dobra jadłodajnia, gdzie możemy zjeść bardzo dobry obiad. Danie które wybrałem (25 BZD) to wykwintnie przygotowany kurczak z dodatkami, frytkami i sałatką. Sporo tańszą opcję dań lokalnych można znaleźć w różnych innych miejscach, a koszt dobrego lokalnego przysmaku to tak jak w przypadku poniżej (8 BZD) w rozszerzonej o dodatki opcji. Nie chciałbym się rozwodzić w temacie nazwy tego lokalnego dania z kurczakiem, aby nie wprowadzać nowego słownictwa, ale na słowo honoru smakowało naprawdę bardzo dobrze jako praktycznie obiad i zbędna była dokładka. 

The Beebie Jeebies Caye Caulker


I kilka poglądowych fotek z Caye Caulker









Rzadko korzystam z takiego obuwia zwłaszcza udając się na lotnisko, ale w tym konkretnym przypadku japonki okazały się niezastąpione 😁 



W terminalu Maya Island Air (niczym pokój z dostępem do WiFi, WC, klimatyzacją, kilkoma krzesłami i wodą do picia) przywitał mnie miły pan z obsługi i poza usłyszeniem mojego imienia nie chciał  nic więcej. Paszport, bagaż, płyny, przedmioty niebezpieczne nie maiły żadnego znaczenia (nie pytał o nic z tych rzeczy), a biletem / odprawą była wydrukowana kartka z zakupu u pośrednika, której oczywiście nikt nie sprawdzał. Zapytał mnie za to czy chcę lecieć bezpośrednio do San Pedro bo ja mam bilet z przesiadką w Belize City, a on ma wolne miejsce i mogę skrócić podróż o ponad 1,5h (i to za free).


Z uśmiechem odmówiłem co chyba udawał, że rozumie, ale przyjął do wiadomości - bo ja specjalnie wykupiłem taką opcję niemal w tej samej cenie co lot bezpośredni, aby "skomplikować sobie podróż" (a tak naprawdę polatać nad wyspami Belize w bonusie w dwóch dodatkowych lotach).


No i przyszedł czas na pożegnanie wyspy i na selfie ze znakiem rozpoznawczym 
z Caye Caulker, z którego zdjęcia dowiedziałem się i to zupełnie przypadkiem, że się bardzo postarzałem 😉




Trasa podróży:  
-----------------------------
United Airlines - Berlin (BER) - Nowy Jork (EWR)
United Airlines Nowy Jork (EWR) - Houston (IAH)
United Airlines - Houston (IAH) - Belize City (BZE)
Belize Express - Water Taxi - Belize City - Caye Caulker 
Maya Island Air - Caye Cualker (CUK) - Belize City (TZA)
Maya Island Air - Belize City (TZA) - Caye Cualker (CUK) międzylądowanie
Maya Island Air - Caye Cualker (CUK) - San Pedro (SPR)


Więcej zdjęć z: 

Caye Caulker (Belize),     San Pedro (Belize),     Belize City (Belize)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)