czwartek, 9 listopada 2023

San Pedro (Belize) 2023' Wyspa, której historia pamięta czasy starożytnych Majów, europejskich kolonizatorów, piratów oraz uciekinierów z Meksyku

W Belize na największej wyspie Ambergris Caye znajduje się miasteczko 
San Pedro to jedno z tych miejsc, których turyści wybierający się do Belize raczej nie pomijają. Za Wikipedią zacytuję jak w tytule, bo chyba zawarte tam info oddaje sedno sprawy: "Wyspa, której historia pamięta czasy starożytnych Majów, europejskich kolonizatorów, piratów oraz uciekinierów z Meksyku".
Zachęcony owczym pędem zapuściłem się do San Pedro, aby sprawdzić czy pozytywne opinie o tym miejscu mają pokrycie w rzeczywistości.   


I tak po noclegach spędzonych na wyspie Caye Caulker w (Bella'S Bacpakers Hostel) zmieniłem lokalizację na San Pedro, które dzieli nieco ponad 20 km (30 min promem).
I tak trafiłem do kolejnego jak dla mnie extra hostelu. Tym razem do Sandbar Beachfront Hostel & Restaurant
Tak jak już we wcześnijszym wpisie pisałem tę jednak trasę postanowiłem nieco skomplikować i skorzystać z samolotu, który z Caye Caulker przeniesie mnie do San Pedro na pokładzie linii lotniczych Maya Island Air. Aby nie było nudno zaliczam przesiadkę w Belize City (TZA). To drugie lotnisko w Belize City, zlokalizowane blisko centrum miasta. Za oba loty zapłaciłem 230 PLN co za tego typu atrakcje, a tak interpretuje te przeloty trzeba zapłacić sporo więcej. 

Co ciekawsze lot na trasie Caya Caulker (CUK) do San Pedro (SPR) z przesiadką w Belize City (TZA) biegnie niecodziennie, bo z Belize City zamiast bezpośrednio lecieć do San Pedro ma międzylądowanie w miejscu z którego wylatujemy czyli Caya Caulker (CUK). Tam dobiera pasażerów chętnych na bezpośredni lot do San Pedros i startuje. Czyli w praktyce są 3 loty tyle, że w tym jeden tzw. "durnolot". Nazewnictwo zaczerpnąłem z portalu fly4free, bo z pewnością tam znalazłby się takie osoby, które nie tylko zrozumiałyby to, ale uznałyby tę podróż za "perełkę lotniczą". 
Ostatni odcinek lotów "był wypełniony po brzegi", z tego powodu poleciał jeden pilot, a Maya Island Air wyszła klientowi na przeciw i sprzedała dodatkowy bilet, czego konsekwencją było to, że jedna z pasażerek trafiła na fotel drugiego pilota 😁. Tak to już w tej Ameryce Środkowej jest.








Od samego początku miejsce to przypadło mi do gustu. Spędzony tu czas na spacerach po uliczkach miasteczka, plaży czy wysiadywanie na promenadzie i  słuchanie muzyki na żywo (no i przypadkiem z Belikin w ręku 😏) to wspaniałe doświadczenie, które pozostaje w pamięci na długo. 

Jako, że w San Pedro natrafiłem na pocztę i to jeszcze czynną wysłałem kilka kartek pocztowych. Ale nie wiem czy dojdą, bo ceny znaczków które mi pan sprzedał były zdumiewająco niskie.

Jakoś powątpiewam, bo dziwnie się do tej sprzedaży zabierał, a przecież był / a może dlatego dopiero co po południowej sjeście. 

Znaczek na kartkę pocztową:
- do Europy 0,40 BZD (0,83 PLN), 
- do USA jeszcze tańszy, bo 0,30 BZD (0,62 PLN). Choć w sumie wytłumaczalne. Przecież do USA jest bliżej. ☺




Wracając z San Pedro musiałem dostać się na międzynarodowe lotnisko Belize City (BZE). W zasadzie opcje są dwie: prom i samolot. Wybrałem samolot bo mimo, że prom niby jest za 31 USD, to do tego należy doliczyć podróż z Water Taxi na lotnisko Belize City (BZE) i zrobi się z tego 60 USD. Bo nie ma tanich autobusów, bo w ogóle ich nie ma. A samolot Maya Island Air dzień przed kupiłem okazyjnie za jedyne 48 USD. W tym miałem okazję lecieć jak dla mnie na najkrótszej dotychczas trasie (12 km) z Belize City (TZA) do Belize City (BZE), bo samolot lecąc na międzynarodowe lotnisko miał międzylądowanie w mieście (bo dwójka pasażerów właśnie tu wysiadała).
 
Gdzie teraz się wybieram ? ... No właśnie, zamarzył mi się 😄 Honduras. 



Trasa podróży:  
-----------------------------
United Airlines Berlin (BER) - Nowy Jork (EWR)
United Airlines Nowy Jork (EWR) - Houston (IAH)
United Airlines - Houston (IAH) - Belize City (BZE)
Belize Express Water Taxi - Belize City - Caye Caulker 
Maya Island Air - Caye Caulker (CUK) - Belize City (TZA)
Maya Island Air - Belize City (TZA) - Caye Caulker (CUK)
Maya Island Air - Caye Caulker (CUK) San Pedro (SPR)
Maya Island Air - San Pedro (SPR) - Belize City (TZA)
Maya Island Air - Belize City (TZA) - Belize City (BZE)


Więcej zdjęć z: 

Caye Caulker (Belize),     San Pedro (Belize),     Belize City (Belize)

>>> wybieram się do  Roatan (Honduras)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)