sobota, 11 listopada 2023

Roatan (Honduras) 2023' turystyczna atrakcja Ameryki Centralnej

 Gdzie teraz się wybieram ? ... No właśnie, zamarzył mi się 😄 Honduras. 

Tak zakończyłem ostatni wpis o San Pedro (Belize). Honduras i Kostaryka to dwa kraje w których nie byłem w tej części Ameryki Środkowej. To głównie dlatego tutaj jestem. Choć jak piszę tego posta, to mój stosunek do tego kraju nieco ewoluował. Przed laty, kiedy odwiedzałem tę cześć świata świadomie opuściłem Honduras, bo był delikatnie mówiąc niebezpieczny. Co dzisiaj się zmieniło ? Zobaczymy. Mam okazję się przekonać, choć zaczynam od jak sądzę łatwizny. Na pierwszy stop w Hondurasie wybrałem popularną i turystyczną wyspę Roatan. 



Lot nie był tani, ale za takie widoki trzeba płacić. Trafiło mi się miejsce bezpośrednio za plecami drugiego pilota. Chyba nic nie umknęło mojej uwadze. 😀Ale zanim rozpoczął się lot zauważyłem, że łatwiej na lotnisku było kupić szklankę piwa i to z firmowych różnych stoisk producentów tego napoju, niż znaleźć informację o aktualnych odlotach. Te mimo dużych telewizorów przy GATE wyświetlały jakieś reklamy i pogodę podczas gdy, aby dowiedzieć się do czego ustawia się kolejna kolejka trzeba było zwyczajnie zapytać. 
Za trzecim razem trafiłem na swój lot i to jako ostatnia osoba. Bo okazało się, że tylko na mnie czekali. Ku mojemu zaskoczeniu do Hondurasu poleciała mała Cessna 208Zupełnie też nie rozumiem dlaczego tak się spieszyli, że zamiast o 16:00 samolot wystartował już o 15:40, a o 16:00 był niemal w połowie drogi. Tak jak z miejscem drugiego pilota zajętym przez pasażera w poprzednim locie, tak tu kolejna niespodzianka związana z podróżami samolotem w Ameryce Środkowej. Tu wszystko jest możliwe. 
Po przylocie kontrola paszportowa. Wówczas dopiero w zasadzie zrozumiałem dlaczego piloci tak się spieszyli. Zwyczajnie wiedzieli, że jako ostatni zostaną skontrolowani, a pani średnio jedną osobę na 5 min puszczała jako godną wjazdu do Hondurasu. Nie wiem co by zrobiła, jakby pełny samolot Ryanair nagle przyleciał ? 😁Oczywiście nie obyło się bez pytań "ściśle związanych z podróżą" takich jak zawód i gdzie pracuje. Dobrze, że wcześniej zamówiłem taxi do hostelu, bo okazało się, że nie jadę tam jedyny, przez co obniżyło to koszty podróży o połowę. Revolut na lotnisku nie zawiódł i wypłacił mi Lempire honduraskie
(HNL). Przelicznik 1 USD - 24,65 HNL. Baza noclegowa w Roatan jest dość spora, choć ja wybrałem nie najbliższy, ale za to najtańszy obiekt jaki oferował nocleg, a był to Roatan Backpackers Hostel 17,5 USD / noc. 


Pierwsze odczucie gdzie jestem dotarło do mnie rankiem, kiedy zaczął piać kogut. I wszystko w tym temacie. Na szybko musiałem też wymyśleć plan na rozpoczęty właśnie dzień, bo szczerze mówiąc wcześniej nie maiłem czasu na ogarniecie tego tematu.
Patrząc na mapę i realia postanowiłem odwiedzić West End. Cześć wyspy, podobnie jak w San Pedro zdominowanej przez turystów z zagranicy. Jest opcja autobusów i współdzielonych taxi (obie dość tanie, autobus ponoć 25 HNL). Wybrałem trzecią. Spacer plażą dokąd się da, a potem pieszo przez ... betonowo gliniane drogi Roatan. Powrót podobnie. 


Trzeba przyznać, że West End wypadło dość dobrze. Obszedłem wzdłuż i w szerz wyszukując najlepsze dla oka widoki i po zakupie kilku drobiazgów w lokalnych sklepikach, w których w zasadzie ceny często są podawane w dolarach amerykańskich udałem się w drogę powrotną. Oto co między innymi w Roatan uchwyciła kamera mojego telefonu. 














Trzeba pamiętać, że Honduras to naturalny dom dla żółwi, których jest tu ponoć mnóstwo. Osobiście widziałem małe, ale tak szybko wiały, że nie zdążyłem ich nie tylko dobrze oglądnąć ale i uwiecznić na zdjęciu. Za to ten poniżej (na budynku) mi nie umknął. 





Trasa podróży:  
-----------------------------
FlixBus - Warszawa - Berlin
United Airlines Berlin (BER) - Nowy Jork (EWR)
United Airlines Nowy Jork (EWR) - Houston (IAH)
United Airlines - Houston (IAH) - Belize City (BZE)
Belize Express Water Taxi - Belize City - Caye Caulker 
Maya Island Air - Caye Caulker (CUK) - Belize City (TZA)
Maya Island Air - Belize City (TZA) - Caye Caulker (CUK)
Maya Island Air - Caye Caulker (CUK) San Pedro (SPR)
Maya Island Air - San Pedro (SPR) - Belize City (TZA)
Maya Island Air - Belize City (TZA) - Belize City (BZE)
Tropic Air - Belize City (BZE) - Roatan (RTB)
Areolineas Sosa - Roatan (RTB) - San Pedro Sula (SAP)



Więcej zdjęć z: 

Caye Caulker (Belize),     San Pedro (Belize),     Belize City (Belize)

Roatan (Honduras) >>> wybieram się do  San Pedro Sula (Honduras)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)