sobota, 4 listopada 2023

Karaiby 2023'


Po długim locie z Berlina z przesiadką w Nowym Jorku i Houston dotarłem do miejsca, które wybrałem jako następne Państwo, z którego do "mojej kolekcji flag" dołączam kolejną. Tym razem padło na kraj leżący w Ameryce Środkowej na półwyspie Jukatan nad Morzem Karaibskim. Brzmi zachęcająco ? 
Mam nadzieję, że tak właśnie będzie. Bo w Belize, graniczącym z Meksykiem i Gwatemalą stawiam pierwsze kroki. Stolicą tego państwa po Belize City (które w bardzo dużym stopniu zostało zniszczone przez huragan) od 1970 r. jest Belmopan. Został nią również po uzyskaniu niepodległości przez Belize 1981 r. Choć w zasadzie jesteśmy z jednego rocznika, bo właśnie w 1967 roku rozpoczęto budowę Belmopan to można powiedzieć, w odróżnieniu ode mnie 😉, że aktualna stolica jest bardzo młoda. Z góry założyłem, że nie jest jednak ona specjalnie przedmiotem mojego zainteresowania. Przeglądając różne zapiski z tej części świata zainteresowały mnie dwie wyspy: Caye Caulker oraz San Pedro. I właśnie w te miejsca poza byłą stolicą postanowiłem odwiedzić.

Mapa Belize (autor - vidiane.com/

Nie byłbym sobą jakbym nie ograniczał się podczas tej podróży wyłącznie do tego państwa. Logika jest dość prosta - skoro już pokonuje tak długą drogę postanowiłem odwiedzić jeszcze państwa, w których w tej części świata (po zachodniej stronie Morza Karaibskiego) nie byłem, a należą do nich:

- Honduras - graniczący z Gwatemalą, Salwadorem i Nikaraguą (w tych byłem),

- Kostaryka - granicząca z Nikaraguą i Panamą (tu też byłem).

 
Mapa Karaiby (autor - ontheworldmap.com)


przydatne linki:

- Belize Water Taxi (tańszy przewoźnik)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)