niedziela, 4 września 2016

Kowno i Wilno (Litwa) - Na wschód od Szkocji, czyli przez Litwę, Białoruś do Kazachstanu, Kirgistanu i Mongolii

Lot na pokładzie Beoinga 737 Ryanair na trasie Edynburg (EDI) - Kowno (KUN) rozpoczął moją wrześniową podróż "na wschód od Edynburga". 
Z lotniska do centrum miasta łatwo dostać się autobusem miejskim 29e, który kurs kończy przy dworcu kolejowym Kaunas Train Station (koszt 0,8 EUR). Warto się tu wybrać choćby po to, aby przespacerować się Aleją Wolności. W jej otoczeniu znajduje się niemal wszystko to co w Kownie warte uwagi. 









Na zwiedzanie miasta nie miałem specjalnie dużo czasu, zobaczyłem go tylko w małym skrócie, bo jednak głównym moim celem na Litwie było Wilno. Po krótkiej wizycie w Kownie wybrałem się właśnie tam autobusem (przewoźnik TOKS - bilety zakupione on-line, koszt 5,23 EUR). Niestety zakup biletów na pociąg, który był moim faworytem na tę trasę niestety okazał się zbyt dużym wyzwaniem bo płatności on-line dokonuje się przez tutejsze banki co w dobie XXI wieku w europejskim kraju może nieco dziwić. 
Nie ujmując nic miastu Kowno dopiero wizyta w Wilnie przypomina mi piękno litewskiej architektury, przyjemny dla oka obraz, który przewija się przez cały mój pobyt przemierzając od jednego do kolejnego zabytku tego miasta.















Po krótkiej wizycie z Wilnie w kroplach deszczu jadę na tutejsze lotnisko, aby przemieścić się do kolejnego punktu mojej podróży, tj. Mińska. Jako środek transportu wybrałem samolot. Podróż krótka jednakże zakup biletu lotniczego związany był z wizą tranzytową, której otrzymanie jak sam się przekonałem podczas poprzedniej podróży na Białoruś nie musi być takie oczywiste. Nie chciałem ryzykować odmowy więc tak zorganizowałem doloty, aby nie budziły wątpliwości (przyloty i wyloty jednym środkiem transportu czyli samolotem na pokładzie białoruskich linii lotniczych Belavia). Na ich podstawie Ambasada Białorusi w Londynie bez problemu wydał mi wizę tranzytową. 
Lotnisko w Wilnie małe, ale bardzo przyjazne. Zadbane i czyste, bezpłatne WiFi, bezproblemowa szybka kontrola bezpieczeństwa, sporo miejsc dla podróżnych. Pozostaje tylko przekonać się jak sprawdzi się Belavia Belarusian Airlines. 



Poprzednia wizyta w Wilnie (link) 


Orientacyjne koszty:
-------------------------
Ryanair - Edynburg (EDI) - Kowno (KUN) - 140 PLN
Kowno (KUN) - Kowno (autobus nr 29e) - 0,80 EUR
Kowno - Wilno (autobus TOKS) - 5,23 EUR
Central Stay Hostel  (link) - 10 EUR
Wilno - Wilno (VNO) autobus miejski - 1,00 EUR


Więcej zdjęć z Litwy: Kowno & Wilno


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)