poniedziałek, 12 lutego 2018

Baku (Azerbejdżan) W 40 Dni Dookoła Świata

Azerbejdżan jak dotąd mocno się izolował. Zmiana polityki wizowej i wprowadzenie eVisa otwiera przed tym krajem nowe możliwości. Z tej właśnie opcji skorzystałem realizując połączenie Lwów ( Ukraina) - Baku (Azerbejdżan) - Teheran (Iran) na pokładzie Azerbeijan Airlines. Bilet udało mi się kupić w bardzo dobrej cenie (155 PLN za oba odcinki). Wiza za 24 USD nie powiększa jakoś specjalnie kosztów pobytu w tym kraju, zwłaszcza, że ceny w Baku są dla nas dość przyjazne. 


Bilet na autobus z lotniska do stacji metra skąd na piechotę można dotrzeć do centrum miasta kosztuje tylko 1,5 AZN (ok. 3 PLN). Wprawdzie nie przewidywałem noclegu w tym miejscu (przylot nad ranem, wylot wieczorem), ale jeden z hosteli (Ihim Hostel) oferował zakwaterowanie już od 7 rano co było mi bardzo na rękę bo miałbym możliwość pozostawienia bagażu, toalety i wypoczynku gdyby taki okazał się niezbędny. 





Jednak natrafiłem na poważną przeszkodę w postaci błędnie oznaczonego miejsca na mapie przez booking.com, co skutkowało tym, że zwyczajnie nie znalazłem obiektu. Postanowiłem nie pozostawiać tego bez echa, aby inni nie podzielili mojego losu. Napisałem do booking.com, ale w odpowiedzi otrzymałem informację, że adres jest poprawny, krótko mówiąc chcieli mnie zbyć. 

Wystawiłem negatywny komentarz za obsługę zgłoszenia i dopiero wówczas znalazł się ktoś kumaty kto zaskoczył, że zamieszczony na ich stronie link nie prowadzi do rzeczywistej lokalizacji obiektu, a kieruje na niewłaściwy adres. Gość z booking.com zadzwonił do mnie notabene z Francji przeprosił za błędny link i podziękował za zgłoszenie tego. Nie zwróciło mi to wprawdzie straconego czasu i nie pomogło w pobycie w Baku, ale przynajmniej tego problemu nie napotkają ci, którzy jak ja wykorzystują zamieszczone linki na booking.com do lokalizacji obiektu. 




To zdarzenie to niestety nie jedyne niepowodzenie w Azerbejdżanie. Stąd zamierzałem wysłać pocztówki w ramach Akcji Marzycielska Poczta. Zlokalizowałem główny Urząd Pocztowy, ale tam jedynie udało mi się zakupić znaczki pocztowe. Kartki jakie oferowali były jak z Marsa i niczym nie przypominały ani Baku, ani Azerbejdżanu pomimo, że pan z obsługi starł się mnie mocno przekonać że są ładne :-). 

Tego nie przewidziałem i aż trudno uwierzyć, ale przez cały dzień nie udało mi się znaleźć normalnych pocztówek, a zaglądałem naprawdę do wielu sklepów oraz ich tzw. księgarni. Niemal, każdy twierdził, że były, ale właśnie się skończyły. Hmmm, ... po nieudanej dostawie Royal Mail w UK, kolejny falstart z pocztówkami. No cóż może uda się w Teheranie ? Nie chcę zapeszać i wiem czemu, ale mam mieszane odczucia ... :-(

Małą rekompensatą za niepowodzenia dot. zakwaterowania i realizacji Akcji "Pocztówka z Podróży" okazało się samo miasto, które skrywa sporo ciekawych i ładnych dla oka miejsc, które w mniejszym lub większym stopniu udało mi się poznać. Oprócz nowoczesnego miasta za zauważalnymi murami w centrum kryje się obiekt światowego dziedzictwa UNESCO - Starówka w Baku. Szczerze to mnie jakoś specjalnie nie zachwyciła, ale z pewnością miejsce to warte jest odwiedzenia, aby samemu wyrobić sobie opinie o Baku i jego atrakcjach.   







AZERBEJDŻAN
Republika Azerbejdżanu (AZ) - Stolica: Baku 
odwiedzono: Baku


Aktualne informacje konsularne MSZ (link)

Wiza
Najprostsza do uzyskania eVisa:
  • tryb normalny - realny koszt wizy turystycznej jednokrotnego wjazdu 24 USD  
  • przysłana na e-mail 3 dni po złożeniu aplikacji przez państwową agencję Asan: https://evisa.gov.az/en/ (link)
  • max. okres ważności 30 dni, w okresie 90 dni 
Waluta
Manet azerbejdżański (AZN),  
1 AZN = 100 gapików
1.00 PLN = 2.01 AZN - aktualny kurs (link)


Orientacyjne koszty

-------------------------
Azerbaijan Airlines: Lwów (LWO) - Baku (GYD) 124 PLN
dojazd na lotnisko: 2 x 1,5 AZN (6 PLN)
Ihim Hostel: 10 AZN (20 PLN)


Info / polecane linki do stron




Więcej zdjęćBaku (Azerbejdżan)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)