wtorek, 4 marca 2014

Budapeszt (Węgry) - w drodze do Izraela - Marzec 2014'


W drodze powrotnej z Kijowa zatrzymałem się na jeden dzień w Warszawie, a następny w Budapeszcie. W stolicy Węgier gościłem niespełna 3 miesiące temu. Z owej podróży powstała relacja:

http://mojeflagi.blogspot.com.tr/2013/12/zimowy-eurotrip-czesc-1-budapeszt-wegry.html (link), oraz zamieściłem album ze zdjęciami:: Budapeszt



Tym razem postanowiłem wykorzystać przywilej wiążący się z zakupem dobowej (24h) karty miejskiej (za 1650 HUF) na środki komunikacji publicznej (cennik) i poza przejazdem autobusem i metrem z / na lotnisko użyć jej do podróży po rzece. W tym celu udałem się metrem do przytani  Újpest, skąd startuje linia D11 (przewoźnik BKK). Podróż oczywiście można rozpocząć w dowolnym miejscu gdzie cumuje barka. W rejs wyruszyłem samotnie (byłem jedynym pasażerem, ale w trakcie kursu nieco się rozkręciło i stopniowo liczba pasażerów zwiększyła się kilkakrotnie :-). Pewnie powodem tak niskiej frekwencji jest pora roku, ale zapewne forma oglądania miasta ze środka rzeki jest równie godna polecenia. Na górnym pokładzie barki znajduje się taras widokowy, a poniżej niewielki barek z dostępnym WiFi.    







W jednej z licznych w mieście knajpek zakosztowałem lokalnej kuchni, a na deser zakupiłem specjał o nazwie Kürtőskalács (link). Popołudnie minęło na oglądaniu miasta, a wraz z mrokiem coraz bardziej oświetlonych i lśniących obiektów.   Kolejny dzień zapowiada się bardzo ładnie zatem jeszcze z rana wyruszam na oglądanie okolicy. Do Tel Aviv udaję się na pokładzie Wizz Air. 

 





polecane linki:
info o komunikacji miejskiej: http://www.bkk.hu (link)
 

Orientacyjne koszty:
--------------------------
Globetrotter Hostel (W-wa Śródmieście - link)  34 PLN
W-wa dojazdy: 8,80 PLN
Wizz Air (Warszawa - Budapeszt) 34 PLN
bilet jednodniowy (24h) 1650 HUF
Activty Hostel (link 7



Więcej zdjęć z:  

Budapeszt (Węgry) 2014 03

Budapeszt (Węgry) 2013 12

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)